WRITIC-groepsprogramma
Schrijven is een belangrijke vaardigheid die kinderen leren en nodig hebben om mee te kunnen doen op school. Leren schrijven gaat helaas niet bij alle kinderen vanzelf. WRITIC is een meetinstrument dat wordt gebruikt in de klas. Het WRITIC assessment is ontwikkeld om in kaart te brengen of de oudste kleuters uit groep 2 klaar zijn om te leren schrijven in groep 3. Marije en Elle vertellen je meer over WRITIC en hoe dit instrument hulp kan bieden aan jouw kind
Wat is het WRITIC-groepsprogramma?
Leerkrachten van groep 2 kunnen ervoor kiezen om kinderen die nog moeite hebben met tekenen of kleuren extra ondersteuning te bieden door middel van het WRITIC-groepsprogramma. Tijdens dit programma krijgen de kinderen die moeite hebben met schrijven wat extra aandacht op school. We richten ons op het verbeteren van papier- en pentaken waardoor we ervoor willen zorgen dat ze beter voorbereid zijn op het leren schrijven.
Hoe kunnen Marije en Elle helpen?
Tijdens dit programma gaan we samen met de kinderen aan de slag met voorbereidend schrijven. Zo leren we ze de juiste schrijfhouding aan te nemen en oefenen we met het vasthouden van een pen/potlood. Door de kinderen wat extra voorbereiding te geven zorgen we ervoor dat de kinderen klaar zijn om te leren schrijven in groep 3. Dit oefenen doen we in de klas. Wil je meer informatie over deze begeleiding, of een afspraak maken? Neem gerust contact met ons op!
Wil je een afspraak maken voor kinderfysiotherapie?
Wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij onze praktijk. Een afspraak voor kinderfysiotherapie maak je gemakkelijk online. Ga naar het formulier hieronder en voer je gegevens in. Wil je liever eerst even telefonisch contact, dan kan dat natuurlijk ook. Je vindt al onze contactgegevens op de contactpagina.